wtorek, 22 grudnia 2015

wigilijny kompot z suszu

Nieodłączny smak Świąt :)






200 gramów śliwek suszonych z pestkami
100 gramów suszonych jabłek
4 suszone gruszki
10 sztuk suszonych moreli
3 goździki
sok z całej pomarańczy
odrobina soku z cytryny
miód, cukier biały lub brązowy do smaku


Owoce przepłukać, wsypać do garnka, zalać około 2 - 2,5 litra wody, dodać goździki, gotować na małym ogniu pod przykryciem przez około 40 minut, owoce mają być miękkie i napęczniałe.






Pod koniec dodać sok z pomarańczy, cytryny, miód lub cukier do smaku, wymieszać, ostudzić (choć przyznam, że wolę go na ciepło). :))
Na końcu przecedzić przez gęste sitko i gotowe.

7 komentarzy:

  1. Robie taki sam jest przepyszny pozdrawiam agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  2. Już nie mogę się go doczekać. Uwielbiam tako kompot.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pani Ewo z Pani złotych rączek wszystko smakuje wybornie,nawet kompot Wigilijny przed którym zawsze się wzbraniałem......WESOŁYCH ŚWIĄT (FILIP)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hahahhaa, powiem Ci (jestem Ewa), że ten kompot to była zmora mojego dzieciństwa :DDD, psu pod stołem dawałam, do kwiatków wylewałam :D, a to dlatego, że w moim rodzinnym domu do kompotu dodawało się anyżu, którego szczerze do dziś nie cierpię, po odjęciu tego składnika stwierdzam, to jest pyszne, zwłaszcza z sokiem pomarańczowym, który nadaje posmaczku egzotyki, Filipie Wesołych, rodzinnych i wgl cudownych Świąt życzę Tobie i Twoim bliskim !

      Usuń
  4. Pani Ewo przez ostatni rok była Pani moją inspiracja,moim mentorem i nauczycielem,z pani bloga zaczerpnęłam wiele przepisów na wspaniałe dania,oraz w końcu nauczyłam się piec,dzięki Pani znowu zaczęło mi się chcieć gotować a w mojej kuchni zrobiło się bardzo smacznie za co chciałabym Pani bardzooooo podziękować.ps.Wszystkiego Najlepszego z okazji imienin oraz Zdrowych i Pogodnych Świąt Bożego Narodzenia dla Pani i bliskich życzy Gosia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana Gosiu, jestem Ewa :)), czuję się ogromnie zaszczycona, dziękuję bardzo, Radosnych Świąt dla Ciebie i Twojej rodziny, ściskam Was mocno !

      Usuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)